Tijd voor een plantenwissel? Bestel hier eenvoudig een nieuwe plantenset voor jouw plantenbak.

Upperbloom is partner van Amsterdam Rainproof: samen maken we de stad sterker

Upperbloom is partner van Amsterdam Rainproof: samen maken we de stad sterker | Upperbloom

Amsterdam Rainproof heeft een belangrijk doel: Amsterdam bestand maken tegen de steeds vaker voorkomende hoosbuien. Deze buien veroorzaken schade: de druppels komen niet goed weg in de stad vol gebouwen, asfalt en betegelde tuinen. Meer groen is het antwoord! Upperbloom is partner van Amsterdam Rainproof: wij dragen graag bij aan oplossingen en verbeteringen.

Amsterdam Rainproof: samen de stad leefbaarder maken

Samen met de andere ondernemers en bewoners die onderdeel uitmaken van Amsterdam Rainproof, dragen we met Upperbloom ons steentje bij aan het leefbaarder maken van de stad. Zoals Amsterdam Rainproof benoemt: ‘Met elkaar zijn we Amsterdam Rainproof. [...] Met z’n allen kunnen we de sponswerking vergroten en Amsterdam transformeren tot een stad die slim hoosbuien naar z’n hand zet. Zo laten we de regen in ons voordeel vallen. Waterdoorlatende bestrating, groene daken en geveltuintjes: er zijn heel veel oplossingen die schade voorkomen, en die de stad tegelijkertijd mooier maken. Win-win dus.’ Upperbloom zet zich hier met veel enthousiasme voor in.

Onze missie: 'onmogelijke' plekken vergroenen

Amsterdam Rainproof gelooft, net als Upperbloom, dat alle beetjes helpen bij de vergroening van de stad. Van een regenton in de tuin tot mooie planten op het balkon. Samen maken we van de stad een betere plek.

Groen maakt ons blijer als mens. Groen maakt de stad een leefbaardere stad. Groen verkoelt en neemt regenwater op. Bij Upperbloom zien we het als onze missie om juist de 'onmogelijke' plekken te vergroenen. Een tuin kan overal zijn. Op de stoep, op een balkon, op het dak, op een terras, aan een lantaarnpaal, rondom het bushokje en op de brievenbus. Het enige wat je nodig hebt, is een beetje verbeeldingskracht. En het juiste materiaal.

Geveltuinen realiseren met Upperbloom planten

Niet alleen vergroenen we met onze plantenbakken en planten met plezier de balkons, terrassen en tuinen van onze klanten; we denken ook een stap verder. Als de plantensets bij onze klanten zijn uitgebloeid, halen we ze op met onze duurzame plantenwisselservice Re-plant - en geven we ze een tweede leven door ze te composteren, hergebruiken of doneren aan stichtingen en publieke organisaties.

Zo lees je op de website van Amsterdam Rainproof over onze geveltuinenactie in de Sumatrastraat in Amsterdam-Oost: ‘In november 2021 zijn er zes geveltuinen aangelegd. De woningcorporatie Eigen Haard en de gemeente Amsterdam hebben het initiatief genomen om samen met bewoners geveltuinen te realiseren. De gemeente Amsterdam heeft de tuintjes aangelegd en heeft samen met Upperbloom planten gedoneerd. Door deze buurtactie is een mooie samenwerking ontstaan tussen Rainproof partners. De buurtbewoners zijn meer met elkaar verbonden en de geveltuinen zorgen voor een groenere en leefbare straat. [...] De geveltuinen dragen bij aan een groener straatbeeld en leveren zo ook een bijdrage aan de biodiversiteit.’

We hopen op deze manier voor nog veel meer vergroening in de prachtige stad Amsterdam te zorgen!

Meer weten?

Deel